![]() |
||||
 strona główna | kontakt | mail |
![]() ![]() |
![]()      ![]()      ![]()      ![]()      ![]()      ![]()      ![]()      ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MARKA WOJEWÓDZTWASprawny rozwój regionów wymaga od osób nimi zarządzających wykorzystywania nowoczesnych narzędzi marketingowych w celu efektywnej promocji. Jednym z nich jest Strategia Marki Regionu. Zachodniopomorskie, jako pierwsze województwo w kraju, opracowało taki dokument, który został przyjęty do realizacji przez Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego, w listopadzie 2004 r.Czym jest strategia marki województwa zachodniopomorskiego? W skrócie możemy ją rozumieć jako zdefiniowany na podstawie badań marketingowych i analiz pomysł na wyróżnienie naszego regionu od innych. Na początku twórcy strategii marki musieli zebrać informacje na temat tego, co o naszym regionie myślą mieszkańcy Polski, a także sami mieszkańcy Zachodniopomorskiego. Następnym krokiem było porównanie cech naszego województwa z cechami innych regionów. Na tej podstawie zdefiniowano swoiste cechy regionu. Co wyróżnia nasz region od innych? Otóż pojęciem, które najtrafniej określa Pomorze Zachodnie jest RÓŻNORODNOŚĆ. Cecha ta przejawia się na wielu płaszczyznach: a. różne były losy osadników i kierunki, z których przybyli na te tereny po wojnie; b. zróżnicowanie dotyczyło również tradycji, kultury, świadomości narodowej i religijnej (Polacy,Ukraińcy, Łemkowie, Żydzi oraz zamieszkujący tutaj tuż po wojnie Niemcy); c. region uosabia bardzo różne cechy geograficzne: posiadamy najdłuższe wybrzeże oraz największystopień zalesienia w kraju; d. województwo posiada silnie zurbanizowane ośrodki i duże obszary rolnicze; e. region cechuje różnorodność pogranicza; f. największy walor wizerunku województwa to morze - symbol nieograniczonych możliwości; g. Pomorze Zachodnie w ujęciu historycznym to symbol ulegania wpływom różnych państw i kultur; h. Zachodniopomorskie jako region wchodzący w skład Euroregionu Pomerania jest wpisany w różnorodność tej struktury.
|
|
|